Pochwała page builderów

Odsłony: 79   Po wielu tygodniach ćwiczeń z page builderami w WordPressie (Oxygen, Elementor, Gutenberg) całkowicie się przekonałem do tej techniki. Przewaga edycji w sekcjach nad edycją w tradycyjnym edytorze WordPressa polega w pierwszej mierze na wygodzie składania dokumentu z klocków w porównaniu z pisaniem jednym ciągiem. Elastyczność tej “klockowej” techniki …

Elementor – sekcje to podstawa

Odsłony: 530 We wpisie Elementor – jak zacząć podaliśmy podstawowe informacje o tworzeniu wpisu z użyciem dwóch najważniejszych elementów strony, tekstu i ilustracji. Teraz musimy się skupić przez chwilę na sekcjach, na strukturze strony. Cykl o Elementorze Elementor – jak zacząć Elementor – sekcje to podstawa Elementor – więcej o sekcjach  …

Burza mózgów

Odsłony: 493 Burza mózgów (ang. brainstorming) jest jedną z najcenniejszych technik budowania bazy wiedzy. Zaawansowane programy do map myśli – np. iMindMap czy XMind Pro – zawierają narzędzia do przeprowadzania burzy mózgów, zarówno indywidualnej, jak i zbiorowej. Szczególnie praca grupowa przynosi dobre rezultaty, gdyż uczestnicy grupy dysponują różnym zakresem wiedzy, różną …

Word 365/2016 – tworzenie indeksu (1)

Odsłony: 505 Cykl o tworzeniu indeksu Word 365/2016 – tworzenie indeksu (1) Word 365/2016 – tworzenie indeksu (2) Word 365/2016 – tworzenie indeksu (3) Metryczka Narzędzie: Microsoft Word Kategoria: edytory tekstów Temat: Tworzenie indeksu pojęć w dokumencie Worda (art. 1 z 3)Poziom trudności: 2/3 Wielkość dokumentu: ok. 5200 znaków, 5 ilustracji …

Mój pierwszy wpis w blogu – test wpisu

Odsłony: 352GeoGebra, oferując bardzo rozbudowane instrumentarium graficzne, jest doskonałym narzędziem wspomagającym autorów tekstów naukowych i technicznych, także uczniów i studentów. Po sporządzeniu jakiejś konstrukcji geometrycznej wystarczy sięgnąć do menu Edycja i wybrać polecenie Kopiuj Widok Grafiki do schowka (skrót klawiaturowy Ctrl+Shift+c). Do schowka kopiowany jest sam obraz zawarty w Widoku Grafiki i możemy go od razu wstawić …

Elementor – jak zacząć

Odsłony: 1370 Platforma blogowa WordPress obsługuje dzisiaj 60 procent wszystkich blogów na świecie i 30 procent wszystkich witryn. Pozostałe platformy, jak Drupal, Joomla czy Blogger mają po kilka procent udziału w tym ogromnym rynku liczącym dzisiaj ok. 2 mld witryn. WordPress, który obchodził kilka tygodni temu swoje 15-lecie (powstał w 2003 …

Prezentacje Google – łączenie slajdów

Odsłony: 287[intense_hr type=”doubledotted” size=”medium” shadow=”3″ accent_width=”30″ accent_height=”3″] Prezentacje Google, czyli program do tworzenia prezentacji szkolnych i biznesowych w pakiecie Dokumenty Google, pozwala kopiować slajdy z jednej prezentacji do drugiej i łączyć w ten sposób ze sobą poszczególne zbiory slajdów. Jak może się to przydać w budowaniu prezentacji, pokazuje poniższy screencast. …

Wtyczka The Paste

Odsłony: 29[intense_hr type=”doubledotted” size=”medium” shadow=”3″ accent_width=”30″ accent_height=”3″] Oryginalny WordPress nie pozwala wstawiać graficznej zawartości schowka do edytora wizualnego (np. skrótem klawiaturowym Ctrl+V). Wtyczka The Paste pozwala wklejać obrazy ze schowka (np. screenshoty, czyli zrzuty ekranowe) bezpośrednio do edytora. Wstawiony obraz jest automatycznie umieszczany w bibliotece mediów, gdzie może być wykorzystany …

Mapy myśli – zmiana myślenia

Odsłony: 285[intense_hr type=”doubledotted” size=”medium” shadow=”3″ accent_width=”30″ accent_height=”3″] Czasem, nawet w dość późnym wieku, dokonuje się istotnego przewartościowania sposobów działania. Warto to brać pod uwagę w każdym momencie, nigdy nie jest na to za późno. To nie tylko przywilej studenta mającego przed sobą całe życie, zwłaszcza zawodowe, ale i aktywnego emeryta, …

Excel 365 – nietypowe wykresy z użyciem kształtów

Odsłony: 279[intense_hr type=”doubledotted” size=”medium” shadow=”3″ accent_width=”30″ accent_height=”3″] Wykresy tworzone w Excelu nie muszą obowiązkowo postaci kolumn, słupków czy kół – można się posłużyć rozmaitymi kształtami, które zastąpią kolumny czy słupki. Jak wykorzystać to ciekawe narzędzie, opowiada załączony tutaj screencast. Czas trwania: 2:54 min. [intense_hr type=”doubledotted” size=”medium” shadow=”3″ accent_width=”30″ accent_height=”3″]

Dyktowanie tekstu w edytorze Dokumenty Google

Odsłony: 482[intense_hr type=”doubledotted” size=”large” shadow=”4″ accent_width=”30″ accent_height=”3″] Edytor tekstów w pakiecie biurowym online Dokumenty Google pozwala wprowadzać teksty głosem, za pomocą mikrofonu. Wprawdzie w polskiej wersji tego narzędzia nie można jeszcze wprowadzać znaków interpunkcyjnych, niemniej dyktowanie tekstu głosem można znacznie przyspieszyć wprowadzanie czystego tekstu. Screencast pokazuje, jak się to robi. …